Odkaz blogu žije dál! Více informací zde.

...ničivá chemizace. Co bude dál?

29. března 2015 v 22:14 | Cleo |  Co se mi honí hlavou...
Dneska jsem uklízela nádobí z myčky. Klasická rutinní činnost. Zvedla jsem jeden hrnek a vylila na sebe dobrý litr vody s práškem. Ruka mě pálila ještě tři hodiny potom. V hlavě mi to spustilo hromadnou řetězovou reakci. Všechno ovládá chemie a za všechno může chemie. A pokud to takhle bude pokračovat, co bude dál?

Chemie je všudypřítomná. Nejhorší na ní je, že je naprosto nezlikvidovatelná. Nejen, že jejím používáním ohrožujete sebe, ale i ostatní, neboť se všechno to svinstvo dostane zpátky do pitné vody a vesele pijeme všechny možné srajdy a chemické sloučeniny, jejichž vzorce jste se na střední škole odmítali učit.


Dovolila jsem si sestavit seznam těch nejškodlivějších a nejchemičtějších věcí. A pokusím se vám nabídnout řešení, jak se jim vyhnout.



Čistící prostředky
Je spoustu lidí, co jsou ujetí na hygienu, ale ne v tom správném slova smyslu. Chemikálie jako Savo a jiné čistící prostředky cpou všude a sami je vesele používají. Aby zlikvidovali zlé bacily. Ano, někdy se musí uklízet a čistit, ale nepřehánějte to. Určitě nepotřebujete dezinfekci na ruce a podobné věci, které vám jenom oslabují imunitu. Pak přijdete to prostředí s jednou bakterií a umřete na chřipku, protože vaše tělo nebude zvyklé na malé potvůrky ve vašem těle a nebude je schopné zlikvidovat.

Léky
Farmaceutický průmysl a doktoři vám věčně budou tvrdit, že léky neubližují a musíte je brát, aby jste byli zdraví a čilí a veselí. V takovém Německu je lékárna v KAŽDÉ ulici. Lidé tam chodí nakupovat jen tak, běžně, podívat se, jaká nová úžasná léčiva jsou na trhu. Protože, než si vezmete jakýkoliv lék, zvažte, jestli ho opravdu potřebujete, nebo se za týden v posteli vyléčíte sami. Přečtěte si vedlejší účinky a řekněte si: stojí vám to za to? Ony tam nejsou napsány jen pro srandu. Možná si uvědomíte, že prášky na rýmu nepotřebujete. Vlastně... pokud nemáte nějakou vážnou nemoc, žádné léky doopravdy nepotřebujete. Vyléčíte se sami.

Antidepresiva
Co je depresivnější než lidé v depresi? Lidé v depresi, co berou antidepresiva. Podle mě je to naprosto zbytečné, tedy, ve většině případů. (Kdo je skutečně psychický nemocný by je brát samozřejmě měl, pokud mu psychiatr zvolil takovouto léčbu!) Znám to i ze svého okolí. Chci mít dobrou náladu? No co, tak si prostě vezmu prášek, proč ne. "Ono mě to nezabije." Zbytečné. Tak zbytečné. Antidepresiva nevyřeší vaše skutečné problémy, jenom je potlačí. Chcete žít šťastný život, tak si ho zařiďte, jste přeci svobodní.

Prášky na bolest
Někdy je bolest nesnesitelná. Já sama to vím moc dobře a vzít si prášek je ideální. Ale opět. Bolest vám má něco naznačit. Vaše tělo vám chce něco říct. Tak ho poslouchejte a nenuťte ho mlčet. Tímhle samozřejmě narážím na bolesti hlavy atd. Pokud vám chybí polovina těla, protože vám ji usekl šílený masový vrah, chápu, že něco proti bolesti potřebujete. Ale pokud vás bolí malíček, protože jste zakopli... vážně to nesnesete?


Kouření
Cigarety už nejsou, co bývaly. Jsem velkým odpůrcem kouření, protože nezabíjíte jenom sebe, ale i všechny okolo. Není to ale nikotin - překvapivě - co vám škodí nejvíce, ale přidané látky. Aby to vonělo hezky, chutnalo hezky blablablabla. Všechno jsou to neskutečný jedy. Přestat kouřit se dá, chce to jen vůli. Můžete začít dneska.

Éčka v jídle
Tohle je jednoduché. Dávejte si pozor, co jíte. Na obalech je složení, stačí jen číst. Nejlepší je vařit si doma a pak opravdu víte, co jíte.

Radioktivita a přehnané hnojení
Kupujte hlavně místní ovoce a zeleninu. Žijeme v moderní době, takže samozřejmě není problém i v zimě koupit krásně červená rajčata. Ale rozhodně nerostla nikde tady. A víte, co se dělá s jídlem, co se vozí na velké vzdálenosti? Ozařuje se. Ano, ta radioaktivita se rozloží, ale nikdy ne úplně. Vždycky tam trochu zbude.

HA HA Hormonální Antikoncepce
To, proti čemu bojuju skoro nejvíc, jsem si nechala nakonec. Více než 70% žen ve věku od 15-35 let bere nebo někdy bralo hormonální antikoncepci. První co na to řeknu: víte, co uměle syntetizované hormony dělají s lidským tělem? Zrovna před týdnem jsem četla tento článek a zjišťovala si k tomu více informací. Vedlejší účinky? "Zvýšené riziko srážení krve, srdeční infarkt, cévní mozkovou příhoda, rakovina jater, onemocnění žlučníku a vysoký krevní tlak, krvácení nebo špinění; zadržování tekutin; vaginální infekce nebo podráždění; zvýšená tvorba vaginálního sekretu; bolesti hlavy; nevolnost; přibývání na váze; deprese; snížená sexuální touha; rakovina prsu." Zdroj. To mi přijde jako dost velkej masakr. Jsou to přiznané vedlejší účinky. Přiznané. Ne utajované. Každý, kdo umí číst, o nich ví.

Ale kdybych vynechala to, co to udělá s vámi, ale zaměřila se na to, co to udělá s odpadními vodami. Umělé hormony nejde z vody vyfiltrovat, nebo je to tak nákladné, že se to rozhodně ještě dlouho dít nebude. Je vědecky prokázáno, že kvůli hormonům v pitné vodě stouplo procento neplodnosti jak u žen, tak u mužů.

Vaši doktoři vám budou tvrdit, že je to "šetrné" k lidskému tělu. Pravdou ale je, že žádný doktor by sám hormonální antikoncepci neužíval. Víte ale kolik všichni mají peněz z toho, že je berete? Není to levná záležitost. Tedy samozřejmě, pro vás.

To nejabsurdnější mi ale přijde následující. Platíte za antikoncepci, aby vám potom mohli nabídnout léky na plodnost, když se rozhodnete, že nakonec děti vlastně chcete.


Takže co bych řekla na závěr? Přemýšlejte. Přemýšlejte. Přemýšlejte. Třeba nás to zachrání.
 

15 lidí ohodnotilo tento článek.

Anketa

Co je pro tebe nejdůležitější?

Rodina
Láska
Peníze
Vzdelání

Komentáře

1 a-sinus a-sinus | 29. března 2015 v 22:45 | Reagovat

Ano, ano, já mám třeba chemii jako předmět celkem ráda a tak si uvědomuji, co dokáže. Např. hrnky od čaje (své) myji jen vodou, léčím se spíš bylinkami, bolest nechávám odejít, antikoncepce mi je zatím k ničemu, nekouřím, nepiju a co se týče jídla? táta kupuje cizí ovoce a zeleninu, ale já to moc nejím. ono to ani není dobré! jsem ráda, že na to někdo kouká stejně :-)

2 arzenal arzenal | Web | 30. března 2015 v 16:29 | Reagovat

S článkem souhlasím. Bohužel se tomu asi nedá moct vyhnout, ačkoliv čím dál tím víc lidí si to uvědomuje, vždycky tu budou konzumní zombie, kterým je to jedno, cpou do sebe prášky kvůli každý hloupost, HA ačkoliv ještě není vůbec prokázáno, jaké hrozné následky to může mít pro budoucí generace, a tak dále a tak dále. No a o farmaceutice mi ani nemluv. :)

3 Macin Macin | Web | 30. března 2015 v 17:52 | Reagovat

Dobrý článek. Doporučuji tyto stránky, pokud ti nevadí slovenština.
http://www.badatel.net/

4 Willy Willy | E-mail | Web | 30. března 2015 v 18:07 | Reagovat

A co to nejlepší - drogy?

5 Dreamer Dreamer | Web | 30. března 2015 v 20:22 | Reagovat

Pravdivý článek. Ale nikdy se chemie nezbavíme. Bez ní už to prostě nejde. Ve všem je něco.

6 barlie barlie | Web | 30. března 2015 v 21:43 | Reagovat

Nesouhlasím s těmi antidepresivy. Myslím, že je tak trochu špatně proslavený názor, že deprese jen nějaké chvilkové poblouznění. Jestli znáš nějaký lidi, co mají špatnou náladu a vezmou si antidepresiva, pak jo, to by neměli. Ale říct lidem s depresí, ať si prostě neberou antidepresiva a jsou šťastní je jako říct člověku s angínu "tak buď prostě zdravej, ne?" To je prostě kravina na entou.
Jinak máš pravdu :)

7 Doe Doe | Web | 31. března 2015 v 11:13 | Reagovat

Chemii studuju, takže vím co dokáže.. Skoro všemu co píšeš se vyhýbám.. Přestala jasem kouřit, prášky beru výjimečně, s čistícími prostředky to nepřeháním.. HA i přes všechna negativa beru.. Po dostudování ji ale hodlám trvale vysadit, i když vím, že to tady bude pořád.

8 Elis Elis | Web | 31. března 2015 v 22:42 | Reagovat

Chemii se vyhýbám obloukem ve všech aspektech života, pokud to ovšem jde...

9 Princezna Ivanka Princezna Ivanka | Web | 1. dubna 2015 v 12:06 | Reagovat

Souhlasím skoro se vším, až na dva body.
1. Ta antidepresiva, protože někdo je na tom prostě zle a tohle ho třeba drží od sebevraždy. Deprese jsou nemoc, stav mysli, nejdou zvládnout tím, že si "udělám hezký život" nebo jak jsi to napsala.
2. Antikoncepce. Nevím, raději budu měnit pohlaví rybičkám (což antina rybám v řekách skutečně dělá) než vychovávat pět dětí...

10 Artis Artis | Web | 1. dubna 2015 v 20:46 | Reagovat

Chemikálie jsou svinstvo. Proti HA jsem byla stejně jako ty, dokonce zarputilejší, ale po roce a půl vztahu, kdy jsem se každý měsíc nervovala a málem brečela, že jsem těhotná, jsem se rozhodla to vyzkoušet.

11 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 2. dubna 2015 v 6:47 | Reagovat

Já nepoužívám žádné léky už pět let, léčím se pouze homeopatiky, jídlem a bylinkami. A spánkem.
HA mi doktorka taky cpala, že prý mám nepravidelný cyklus, že mi to může vyrovnat. Já však řekla, že raději počkám a uvidím, jestli ho budu mít nepravidelný i rok později, protože jsem přeci jen ještě ve vývinu...

Nejčastěji piju filtrovanou vodu z kohoutku. A kdybych měla možnost, jezdlím někam pro vodu ke studánce. To, co je v PET lahvích taky není zrovna zdravé.

12 Choi Mari Choi Mari | Web | 2. dubna 2015 v 18:50 | Reagovat

V dnešní době už nejsou bez chemie ani produkty z eko farem ( i když se hodně snaží). S antikoncepcí tak úplně nesouhlasím, přeci jen je to lepší než nechtěné těhotenství. Na druhou stranu ale nechápu, proč to berou některé holky, které přítele vůbec nemají a vlastně to dělají zbytečně. Některé spolužačky nepoužívali prášky ale náplasti a ty jsou prý šetrnější k tělu a nevyplavuje se z nich pak tolik toxinů.

Když jsem bydlela v Anglii, tak jsem musela uklízet dům. Na každý povrch a materiál měly jiný čistící prostředek a muselo se všechno čistit nejméně 1x týdně, což mi přišlo naprosto šílené (nejhorší blbost asi byla, že se uklízelo v pondělí, takže když někdo udělal bordel jiný den, tak místo, aby to rychle otřely houbičkou, hezky si počkali, až to v pondělí utřu a to už většinou bylo tak zažrané, že to bez všech těch sprejů ani dolů nešlo).

S jakýmikoliv léky souhlasím. Často mívám bolest hlavy a občas i tak silnou, že skoro brečím bolestí a to už si ten prášek tedy vezmu. Ale jakékoliv nadměrné používání léků nejen škodí,ale i snižuje účinnost. Lidi by si měli dávat bacha, aby nedopadli jako jedna spolužačka, co brala kapky proti bolesti (trpěla migrénami). Měla brát asi tři kapky denně a užívala je tak často, že o měsíc později musela vypít půlku té lahvičky, aby to zabralo.

13 Loretten Loretten | Web | 15. dubna 2015 v 11:27 | Reagovat

1) Chemie je všude. Ať se budeš snažit sebevíc, stejně jí neujdeš. Sice bude dopad menší, ale stejně bude.
2) Antikoncepce jo? Proč ti vadí? Já osobně ji beru - vše co o ní píšeš je pravda, ale když máš rozumnýho doktora, tak tě pravidelně posílá na krevní testy a hlídá hladinu fibrinogenu v krvi, aby nedocházelo ke trombóze. Radši nečti tolik na netu a otevři učebnici biologie. Každý musí najít tu, která mu pasuje. Mě z HA nebolí ani hlava, nepřibrala jsem po ní ani kilo. :) A radši hormony ve vodě než doma hory pokaděnejch plen. ;) Čím byhcom se podle tebe měli chránit? Kondomem? Až praskne tak co, jít na potrat? Jako já bych s tím problém neměla, ale pro někoho je v tomto případě HA menší zlo. ;)
3) Těhlech eko-levičáckejch sluníček mám fakt už plný zuby. :D

14 L. L. | Web | 15. dubna 2015 v 12:05 | Reagovat

Za komunistu se chemie vubec neresila a bezne se vylevaly dioxiny nebo rozpoustedla do vody. Dnes se zas lidi boji vzit si i leky, aby jim ta chemie nahodou neco neudelala. Oba tyhle extremy jsou spatne, vseobecne je dobre zbytecne neriskovat, ale ani se toho nebat, na vsechny chemikalie jsou limity, ktere jsou delane tak, aby to nikomu neublizilo. A taky moc nedoporucuji o tomhle brat informace z medii, protoze ti novinari o tom nevi nic vic, nez normalni clovek a pak akorat splacaji nejakou senzaci z vysledku nejake studie, kterou si nedokazou spravne vyhodnotit, protoze to neni uplne trivialni, a pak jen siri poplasne zpravy.

15 sarushef sarushef | Web | 15. dubna 2015 v 12:07 | Reagovat

Nehrotila bych to tolik.

16 Jana Jana | E-mail | Web | 15. dubna 2015 v 12:42 | Reagovat

Já chemii studovala (než jsem otěhotněla). Mám ji ráda a díky svým znalostem mi nemůže tolik škodit. A co se týče HA, už ji v životě nevezmu do pusy. neuvěřitelně se mi ulevilo, když jsem ji přestala brát. A antidepresiva? Lidi, stačí brko marijánky a je lépe (nebudete závislí a budete v klidu hned) :)

17 Luci Luci | 15. dubna 2015 v 13:55 | Reagovat

:D škoda že sme doslova všetci vyrobení z chémie.

Antidepresiva nevyřeší vaše skutečné problémy, jenom je potlačí. Chcete žít šťastný život, tak si ho zařiďte, jste přeci svobodní.
"Máte rakovinu? Chcete sa jej zbaviť? Choďte na dovolenku a vyliečte sa, ste predsa slobodní."
Takto hlúpo to znie, pretože depresia nie je keď si smutná pretože ti zomrela rybička a nechal ťa frajer. Je to vážna choroba ktorá sa spája s chemickými zmenami v mozgu tak už prestaňte s tým bullshitom ako stačí pozitívne myslieť.

18 Katie Katie | Web | 15. dubna 2015 v 14:25 | Reagovat

Všecko má svá pro a proti, ale to, že někdo bude extrém na jedné straně a extrém na druhé, nic nevyřeší. Všeho s mírou. Ono nelze přesně říct, co nejvíc zasírá životní prostředí, vlastně skoro všecko. Článek by se dal rozhodně ještě víc rozvést. Jen přemýšlet nestačí, člověk by se měl skutečně zajímat a nehledat informace pouze na internetu, pokud to zrovna nebudou odborné články. Rovněž přeposílané mejly, kde jednou je květák superpotravina a potom zase jed všech jedů...
Zrovna včera jsme byli v úpravně vody a z nejhorších věcí je to určitě antikoncepce, léčiva obsahující sloučeniny brufenu (Ibalgin atp.) a tablety do myček.

19 Olivka Olivka | Web | 15. dubna 2015 v 14:43 | Reagovat

Řekla bych, že lékaři vědí o lécích málo, nebo téměř nic. Co bychom taky chtěli, nemůžou vědět vše, od znalosti léčivých přípravků tu přeci jen máme lékárníky.
Vedlejší účinky jsou MOŽNÉ, nutně se u všech objevit nemusí, neb tělo každého z nás přeci jen funguje trošiličku jinak. Navíc tu existuje něco jako terapeutický index, který porovnává přínosy a škodlivost léčiva, takže by to ve výsledku nemělo být tak katastrofální.
Zdá se, že s tou depresí jsi vedle jak ta jedle, a pleteš si antidepresiva s něčím jiným (anxiolytiky, že by?)
Ale jinak nelze než souhlasit. Nebrat léky, když se nemusí je celkem rozumné. Ale žít úplně bez chemie nelze. Ono ani ta "éčka" nejsou všechny jen strašně moc škodlivá - někdy se pod nimi skrývají docela užitečné látky. Všechno má svůj rub i líc.

20 Zen-Zuka Zen-Zuka | 15. dubna 2015 v 14:57 | Reagovat

To docela přeháníš, chemie je i užitečná a navíc éčka nejsou vždy škodlivá, takže...

21 Loretten Loretten | Web | 15. dubna 2015 v 16:03 | Reagovat

Některá ecka jsou totiž i vitaminy ;)

22 Nekra Nekra | Web | 15. dubna 2015 v 16:54 | Reagovat

Snad kromě těch antidepresiv bych takhle z fleku souhlasil skoro se vším. Deprese není smutek z nějaké vnější příčiny, deprese je nedostatek nějaký chemický látky v mozku, kvůli který člověk mít radost ani nemůže. Fakt bych byl zvědavej, co by ti na to řekli lidi, co depresi měli. Skutečnou. Termín "deprese" se dost nadužívá, a lidi běžně prohlašují "mám depku", když je jim jenom smutno.
V tom si myslím, že může být ten problém, v nadužívání výrazu, kdy smutný člověk řekne, že má depku, i když to vůbec nemusí být pravda. A takový ty malý smutky a krátkodobý splíny se dají zahnat drobnými radostmi, jako je procházka, dobré jídlo nebo setkání s přáteli. I větší smutky s důvodem, jako třeba úmrtí (někoho blízkého), by mohly jít překonat bez prášků. Ale pokud se z toho někdo bez prášků dostane, tak nevěřím tomu, že má skutečnou depresi, jen nadužívá ten výraz.

23 Silwiniel Silwiniel | Web | 15. dubna 2015 v 17:21 | Reagovat

Chápu, píšeš o tom, že by lidé neměli používat chemii zbytečně. S tím naprosto souhlasím. Ale jsou případy, kdy to bohužel tak lehké není.
Odsuzovat antidepresiva je dost nešťastná věc. Jak už tu psal někdo přede mnou, pokud má někdo jen nějakou "depku", měl by to radši řešit jinak, ale pokud se jedná o skutečnou klinickou depresi, pak je nebezpečné odmítat léky. Například můj bratr kvůli tomu zemřel. Přestal brát léky a pak spáchal sebevraždu. Takže bacha na to.
Jinak antikoncepci taky neberu, přijde mi to zbytečné, když je možné chránit se jinak. Nechci mít v těle víc chemie, než je nutné.

24 Luna95 Luna95 | Web | 15. dubna 2015 v 17:35 | Reagovat

Jak už zde někdo napsal, Ečka nejsou jen úplně škodlivé látky př. kyselina citrónová. Bohužel přírodní, nezávadná ečka jsou mnohem dražší, takže v mnoha výrobcích jako například v minerálkách jsou nahrazovány kys. fosforečnou, která už tolik zdravá není. Je pravda, že moc chemie škodí, ale bez ní bysme taky neměli většinu věcí, které normálně denně používáme bez mrknutí oka :) ani léky nemůžeme úplně odsuzovat.

25 Claire Claire | E-mail | Web | 15. dubna 2015 v 18:03 | Reagovat

Já se farmaceutikum snažím obecně vyhýbat, ale obecně bohužel není moc zbytí.. Takže snad jen tam kde to jde :)

Stejně tak drogy - jen a pouze ty přírodní :D

26 Van Vendy Van Vendy | Web | 15. dubna 2015 v 18:38 | Reagovat

Nepoužívat chemii, to se prostě nedá.
I když pro úklid se dají použít i šetrnější ekologické prostředky, plus známé domácí jako soda, citron a ocet, jsou takové druhy zašpinění, že se bez agresivních čisticích látek neobejdou. Ale to už chce používat normální rozum, tam, kde to jde, užívat šetrné prostředky a v případě nouze sáhnout po razantnějším.
Tohle by se dalo aplikovat i na léky. Nebrát si prášek při každé blbosti (i mně se zdá být počet lékáren hrozivým faktorme), pokud možno se léčit přírodně, a teprve když to nejde, vzít prášek (když třeští hlava při migréně, je blbost statečně odolávat, tady navrhuji prášek vzít hned a pak teprve řešit, jak problém s migrénou odstranit. Ve většině případech se dá...)
Hormonální antikoncepce. To je velký problém a velký prevít. Ale na druhou stranu, je lepší brát antikoncepci, než pak chodit na potraty (pochybuji, že by si všechny dámy a dívky, které by antikoncepci vypustily, mohly nechat děti, které by se případně narodily).
Chemie je prospěšná, ale mělo by se s ní zacházet opatrně. Ve smyslu, dobrý sluha, špatný pán.

27 Návštěvník Návštěvník | 15. dubna 2015 v 19:24 | Reagovat

Zbytečně spoustu věcí démonizuješ, čas kterej věnuješ hledáním "jetli náhodou v tom neni chemie" se podle mě minimálně vyrovná tomu o kolik ti ta "chemie" zkrátí život. Co se týče léků tak pokud se to s nima nepřehání, tak spíš ti ten čas dá, kdyby to nebyla pravda tak proč se průměrnej věk furt prodlužuje? Z logiky věci to je jasný.
HA neni možná nejzdravější, ale net je plnej jedni sou pro, jedni proti a další řikaj, že je to jedno.
S ničim se to nemá přehánět, ve velkym množství je jed všechno.

28 Katy Katy | Web | 15. dubna 2015 v 19:53 | Reagovat

Nesouhlasím s tvým názorem na antidepresiva. Je vidět, že neznáš nikoho kdo by něco takového bral, protože kdybys někoho znala, tak tvůj názor na tuhle závažnou věc bude zcela jiný. Bereš to moc jednoduše.
Jinak si myslím, že je to zajímavá úvaha, ale je pravda, že ač něco takového napíšeme, tak se tím svět nezmění. Ale hezké.

29 Severka Severka | Web | 15. dubna 2015 v 20:06 | Reagovat

Skvělý článek, souhlasím se vším! Hlavně bod č. 1 (čistící prostředky) mě občas žere. Zejména maminky, které udržují sterilní domácí prostředí pro svoje děti, a neuvědomují si, jak je tím připravují o správný imunitní vývoj. A pak se diví, že je děcko pořád nemocné a má už od školky alergie na kde co...

30 Cleo Cleo | Web | 15. dubna 2015 v 20:09 | Reagovat

[6]: Samozřejmě netvrdím, že opravdu nemocný člověk s depresemi nemá brát antidepresiva. Jde mi jen o to, že znám spoustu lidí, co je bere, ale nemá k tomu skutečný důvod.

[14]: Souhlasím, tehdy se to tolik neřešilo. To bylo ale taky hodně špatně. Teď se to zase řeší moc, přehnaně, někdy to až rozpoutává zbytečnou paniku. Člověk by měl jednoduše vědět, co do sebe dostává a řídit se pravidlem "všeho s mírou".

[16]: Dobrá rada. :D

[23]: Souhlasím. :) To s bratrem je mi líto.

[21]: Mohou být, ale rozhodně ne všechny. :) Když je na potravině 20 éček, ať jsou klidně některé vitamíny, ale... nic to nezmění na faktu, že zbytek je chemikálie.

[26]: Existují i jiné druhy antikoncepce. Ale samozřejmě chápu, že někdy je hormonální antikoncepce užitečná a pohodlná, třeba na určité období v životě. Co ale nechápu, proč ji doktoři a média podstrkují 14ti-letým holkám, "aby jim spravily pleť" a "vyladily cyklus". Tohle mi přijde naprosto směšné.

[27]: Samozřejmě, léky na skutečné nemoci mají vedlejší účinky také, ale zachraňují život a prodlužují věk. Zbytečné léky, na druhou stranu, nás jenom zabíjejí a nutí nás brát další léky, abychom zvrátili účinek těch prvních.

31 Cleo Cleo | Web | 15. dubna 2015 v 20:15 | Reagovat

[28]: Znám lidi, co je berou, a ty lidi, co znám, je berou zbytečně.

32 Bezejmenné Esko Bezejmenné Esko | 15. dubna 2015 v 21:17 | Reagovat

Mně třeba bolí hlava tak třikrát týdně a kdybych nebrala prášky, tak se nikam nedostanu, nic neudělám, protože ty bolesti jsou fakt nesnesitelný a ještě k tomu zvracím, někdy ani ty prášky nepomáhají... Takže do sebe tu chemii musím cpát, protože jsem ještě nenašla žádný alternativní prostředek co pomáhá.

33 Cleo Cleo | Web | 15. dubna 2015 v 21:34 | Reagovat

[32]: To, že tě bolí hlava, má nějaký důvod. Tím, že tlumíš bolest, nezmizí příčina. Zkus si zajít k lékaři. :)

34 Teresa Teresa | Web | 15. dubna 2015 v 22:31 | Reagovat

Život bez prášku jsem začala žít asi před pěti lety a jsem za to ráda, cítím se o dost lépe. Když jsem nemocná, vezmu si pomoc z přírody. Většina prášku jen tlumí bolest, neléčí hlavní příčinu, další várka je placebo a myslím, že málokdo ví, co přsně se děje s jeho tělem, když si vezme "obyčejný prášek", jaký všechny reakce spustí, včetně vedlejších účinků. A to mi přijde hodně smutný, že většina si tu zodpovědnost za vlastní tělo vůbec neuvědomuje...

35 Bezejmenné Esko Bezejmenné Esko | 15. dubna 2015 v 22:39 | Reagovat

[33]: Spíš je to dědičné a mám dojem, že migrény lékaři moc neřeší. Nebo to možná vyřešit nejde, kdo ví...

[34]: Tohle třeba nechápu v případě, že má někdo např. zápal plic nebo vážnější věci. Někdy to už hraničí s hazardováním se životem.

36 AikoShizuki AikoShizuki | Web | 15. dubna 2015 v 22:45 | Reagovat

Úžasný článek, popřemýšlela jsem nad tím vším a... je to hnus. Chemii strkají opravdu všude :/

37 Teresa Teresa | Web | 15. dubna 2015 v 22:59 | Reagovat

[35]: Tak to už záleží na každém z nás v co věří a co zvládne sám nebo za pomoci druhého. Osobně jsem vůči lékům skeptická, ale neříkám, že kdyby bylo nejhůře a došly by mi rady, že bych k doktorovi nakonec nešla. Ale všeobecně jim prostě nevěřím.

38 Kate Kate | E-mail | Web | 15. dubna 2015 v 23:14 | Reagovat

[13]: Naprosto souhlasím!!
Antikoncepce dnes, není to, co bývala před x lety. Dřív to bývala akorát kupa slátanin co poškozovaly zdraví. Ale v dnešní době už to tak dávno není. Už dávno se vyvinuly léky, které nejsou tolik škodlivé (nemluvím jen o HA), ale naopak opravdu léčí.
Co bys radši? HA nebo otěhotnět a muset jít na potrat? Lepší spolknout prášek, nebo "zabít" něco uvnitř tebe? :)
Vážně musím souhlasit s Loretten. Chemie je všude, nedá se jí vyhnout.

39 userka userka | E-mail | Web | 16. dubna 2015 v 8:51 | Reagovat

Na začátku jsi psala, že nabídneš řešení, jak se té chemii vyhnout. Nevidím ho všude. Jako máš tam, ať to a to nepoužíváme, ale co nějaká lepší náhrada? Jinak je fajn, že se nad tím zamýšlíš ;) A prosím tě, co máš za myčku, že ti v hrnku zůstává litr vody? A co používáš za hrnky? :D A nedáváš je obráceně? :D

40 sakura chan sakura chan | Web | 16. dubna 2015 v 9:27 | Reagovat

Nazov ma sem prinutil zajst a musim uznat ze s vacsinou suhlasim, ale niektorymi vecami si ma fakt pobavila. Ano, cigarety, lieky antikoncepcia...je to svinstvo nielen dezinfekcia ale aj nadmerne pouzivanie obycajneho zasaditeho mydla nam skodi, ale myslienka Vyhybajte sa chemii! ma tak bavi, ze si nemozem pomoct. Napadlo mi: tak ona sa ani nenatrie opalovacim kremom, ved to je cista chemia. Vlastne chemia je vsade, ako nam povedal nas uzasny ucitel :D aj to, ze teraz rozmyslam, co asi napisem, ze pritom dycham...ved to cele sprostredkjva chemia....ale nebudem ta tahat za slovicka. Viackrat tu uz odznelo, ze napriklad ecka nie su vsetky skodlive. Je to tak, ta skodlivost je hlavne marketingovy tah ekofariem. Preco je asi ekologicke jedlo o tolko drahsie? Je to len biznis, jasne su tam aj velmi nebezpecne latky, ale aj neskodne a ked niekomu povies,ze nieco obsahuje ecka, uz si predstavuje do akej rakvy ho daju. A o kolko zdravsie jedlo je z tych ekofariem, ked vsetky chamikalie skoncia vo vode a v pode? Je to velmi radikalna tema, pretoze su velmi skodlive veci, ale niektore sa prehanaju. Ked poviem kamaratom, ze som si v skole umyvala ruky kyselinou stavelovou, oni su preklaknuti, lebo pod pojmom kyselina si predstavuju jedine strasiaka a pritom to nic nie je. Samozrejme si myslim, ze by ludia o takychto veciach mali vediet viac a rozhodnut sa, co budu pouzivat. Nastastie nezijeme v komunizme a mozeme si vybrat z viacerych produktov, co sme tu predtym nemali. Kolko dievcat neje maso lebo je skodlive ale veselo sa prazi v solarku? A taki ludia ma denne poucuju. Nemali by sme verit vsetkemu, co niekto hovori, ze? Myslim, ze zdravy clovek si nebude denne drhnut dlazku savom alebo brat tabletky ako vitaminy...lebo tu funguje logika a ak mu to nedojde mozeme hovorit o psychickych poruchach. Bez chemie by sme tu neboli, ale teraz neprestaneme zit len preto, ze to nie je bez zavad. Ved zomrieme na ine :D

41 Cleo Cleo | Web | 16. dubna 2015 v 9:41 | Reagovat

[35]: Lékaři bohužel neřeší spoustu věcí. Nejsem sice doktor, ale vím, že někdy bolesti hlavy způsobuje např. alergie na nějaké potraviny: lepek, laktóza nebo předávkování kofeinem. A určitě pomůže heřmánkový čaj. :)

A samozřejmě, když má někdo zápal plic, už to neřeší jenom tím, že se vyleží. Ale to je jiný případ, než o kterém tady mluvím. :)

[38]: Zatím něco uvnitř sebe nebo zabíjet sebe. Podle mě je to mnohem komplikovanější.

[39]: Trochu přeháním. :D A ne, nedávám je obráceně, jenom mají pitomý dna. :D Podle mě o řešení a náhradách musí často uvažovat každý sám. Většina se dá naprosto vyškrtnout. Některé léky se dají  například nahradit bylinkami. Já nevím, na co bys třeba chtěla slyšet alternativu?

[40]: Samozřejmě, všechno je to byznys. Právě proto chci, aby lidi přemýšleli sami za sebe a nevěřili všemu, co slyší v reklamách. Neříkám, že "bio" je lepší. Jenom mi prostě vadí, že spousta lidí přemýšlí kolenem a zbytečně si ubližují.

42 Grumpy Grumpy | Web | 16. dubna 2015 v 9:42 | Reagovat

[39]: Tohle mě rozsekalo :-D

Jinak fakt bacha na kritiku antidepresiv - jestli je tvoji kamarádi zobou "na lepší náladu", tak zaprvé nechápu, kde je vzali, když ta "chemická" antidepresiva může předepsat jen psychiatr. Kdyby je měli přestat brát skutečně psychicky nemocní, tak by zase spoustu lidí křičelo, že nějaký "blázen na svobodě" někoho zabil (jenom příklad).

A taky nechápu komentáře typu "radši hormony v pitné vodě, než mít nechtěné děti"... S takhle sobeckým myšlením jsem se dlouho nesetkala, kromě toho jsou i jiné způsoby antikoncepce...

43 Cleo Cleo | Web | 16. dubna 2015 v 9:46 | Reagovat

[42]: Samozřejmě. :) Nechci, aby nám tady pobíhali blázni. Ono, jak jsem se sama přesvědčila, vůbec není tak těžké je sehnat. Známý má známého a ten je někde vezme... kdo chce, cestu si najde.

Přesně. Tohle mě hrozně rozesmutňuje.

44 Grumpy Grumpy | Web | 16. dubna 2015 v 10:06 | Reagovat

[43]: S těmi "blázny" jsem to samozřejmě myslela hyperbolicky, znám několik lidí s depresemi a vím, že to žádní blázni nejsou ;-) Jen aby nedošlo k nedorozumění :-D

Jinak ano, tahle sobeckost mě taky štve, ale třeba se někdy lidstvo poučí... Třeba.

45 Cleo Cleo | Web | 16. dubna 2015 v 10:22 | Reagovat

[44]: Samozřejmě. :D Myslíš? Právě se bojím, že ne.

46 Amia Amia | Web | 20. května 2015 v 16:51 | Reagovat

Nesouhlasím úplně jen s těmi lékaři předepsanými léky. Pokud mi to doktor předepíše, tak věřím, že je to to nejlepší řešení, jaké mi může nabídnout.
Jinak je fakt, že se snažím nebrat nic, pokud to není opravdu nutné. Díkybohu nejsme v Emérice, kde berou ,,zabíječ bolesti" na každou prkotinu a navíc jsou tam běžně k dostání dávky, které jsou u nás brány už jako drogy (kamarádka je vdaná za Američana - třeba takový paralen, nejsilnější u nás je u nich to nejslabší, co berou min. 2 prášky najednou).

S čisticími prostředky mám vtipné soužití - téměř je nepoužívám. Macecha jich používá tolik, že vždy když uklízí, já větrám všude kde se dá a zdrhám do pokoje, protože to je cítit skoro i ven. Ale já jsem prase, co bude jednou nemocné :)

47 kačka ben kačka ben | 24. listopadu 2015 v 17:57 | Reagovat

Zajímavé...
Jen bych od budoucí autorky bestselleru nečekala výraz: "Je spoustu lidí..." Když už, tak: "Je spousta lidí..."
Ale on by to vlastně opravil redaktor... :-)

48 Cleo Cleo | Web | 26. listopadu 2015 v 21:51 | Reagovat

[47]: Přesně tak. :) Ať žijí korektoři.
Ale já prostě píšu tak, jak normálně mluvím, takže ano - nespisovně, s hrubkama, ale prostě obecně česky. A i když by to správně mělo být s hrubkami a vím to, neopravím to, protože to tak chci. :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
Najdete mě na těchto sociálních sítích:

Návštěvnost:
TOPlist

© 2010-15 FlowerDays | Hosting blog.cz | Varování a podmínky tohoto blogu
2015 Optimalizováno pro Operu | HD/FullHD