Recenze: Melissa de la Cruz - Čarodějky z East Endu (Beauchampovy #01)

28. října 2013 v 9:51 | Cleo |  Čtenářský deník
Nedávno jsem na internetu četla článek, že televize Lifetime natáčí nový čarodějnický seriál, "Čarodějky z East Endu". Když jsem si také přečetla, že seriál je natočen podle knihy Melissy de la Cruz, rozhodla jsem se, že si tu knihu musím přečíst.

..
Autor: Melissa de la Cruz
Originální název: Witches of East End (The Beauchamp Family #1)
Vydáno: BB/art, 2012
Překlad: Alexandra Kolašínová
Kniha: 264 stran, 130 x 200, paperback

Freya a Ingrid jsou dvě sestry žijící v malém městečku zvaném North Hampton. Člověku by se na první pohled možná mohlo zdát, že takové misto neexistuje, ale zdání klame. Městečko je trošku posunuto mimo časoprostor. To je součástí tajemství, které sestry a jejich matka ukrývají... jsou to totiž čarodějky.

A né teda ledajaké. Freya umí dělat neuvěřitelná kouzla lásky. Ingrid zase dokáže leccos vyléčit. Jejich matka Joanna zase dokáže oživovat mrtvé... tedy, většinou. V mořské vodě se v poslední době začala objevovat podivná stříbřitá hmota a je jen na jejich maických schopnostech, aby odhalily její příčinu a zadržely její šíření.

Freya pracuje v baru a je zasnoubena s Branem Gardinerem. Ale čím dál tím více ji přitahuje jeho bratr, Killian Gardiner. Proč to tak je a proč to vůbec nemůže ovládat? Ingrid se zase rozhodla, že bude pomáhat svými kouzly lidem, kteří chodí do knihovny. A Joanna se zase zamilovala do dítěte svojí službé, Tylera Alvareze. Všechny znovu čarují i přes zákaz Rady. Proč, kdy, jak? Odpovědi na všechny tyto otázky se dozvíte v knize.

Nic moc napínavého
Když jsem začala knihu číst, měla jsem trošku obavy, že ji nedočtu. O postavách jsem nic moc nevěděla, ve všech slovech se vznášelo takové to tajemství a moc jsem si k ději nevytvořila vztah. Styl psaní byl hezký, to ano, ale ne moc napínavý. Pak jsem jeden den byla nemocná a začetla jsem se. Konečně se to rozjelo a já jsem byla ráda, že jsem to nevzdala.

Nové Čarodějky
Když jsem poprvé viděla trailer na seriál, říkala jsem si, že seriál udělají co nejvíce podobný Čarodějkám, legendárnímu seriálu, který zná každý fanoušek televize. Sice jsem neověřila svoji teorii na seriálu, ale v knize jsem poznala jeden hlavní společný rys: silné a mocné ženy čarodějky, které řeší dennodenní problémy svého života, nejen ty magické, i když těch taky není zrovna málo.

Pojďme čarovat děvenky
Moc se mi líbí ta část knihy, kde sestry pomáhají svými kouzly ostatním. Je to taková příjemná vsuvka. (Nevím, jestli je to skvělé samo o sobě, ale uvařte si k tomu horkou čokoládu, vlezte si do postele a budete chrochtat blahem.) Sestry sice objeví během toho tu podivnou smrtící hmotu, což je první velká nezodpovězená otázka, ale kdo si počká na odpověď, ten se jí dočká.

Co to sakra, kdo to sakra
Od začátku jsem chtěla zjistit, proč že to měly sestry zákaz kouzlit. Kdo že to vlastně jsou. Čekala jsem, že to nebude tvořit nějaký velký zapeklitý celek, ale zmýlila jsem se. Že se tohle nedozvíte hned na začátku, vám umožní na konci velké prozření a budete si říkat: Ahá, tak takhle! Už je mi to jasný! Takže možná trošku tajemství není tak úplně od věci.

Jak ten svět v týhle knize teda funguje
Nejsem moc obeznámena se severskou mytologií (jedině to, co jsem pochytila ve škole a při sledování Thora, a ano, Marvelovské komiksy možná nejsou nejlepším zdrojem informací o mytologiích), takže nemohu moc posoudit, kolik si toho autorka vymyslela a kolik přejala a vložila do našeho světa. Killian a Bran jsou Loki a Balder, severští bozi, sestry jsou čarodějky, ale i něco jako bohyně, protože jejich otec je bůh moří nebo tak něco. Pak se také dozvíte něco o Salemských procesech a musím uznat, že i když by vám to na první pohled připadá jako nevkusná zpatlanice všeho možného, není to tak.

Je to něco nového, neotřelého, ještě jsem o tom ve fantasy nečetla. (A i když v knize vystupuje něco jako jsou upíři, je to něco naprosto jiného, než znáte!) Proto jsem byla příjemně překvapená. V knize se také řeší několik vražd, ale nebojte, na konci se dozvíte, kdo je vrahem. Na konci se dozvíte úplně všechno a budete příšerně šťastní, že vám to konečně dává smysl. Celé je to takové... úžasné, ale nemůžu vám to popisovat, jinak byste přišli o to kouzlo. Musíte si to prostě přečíst sami.

Je to román pro ženy, takže ano, má to v sobě několik odstínů šedi
V knize jsou pasáže, kde je možná až příliš mnoho popisován Freyin milostný život. Zvláště, když jsou tu ještě dva bratrři, se kterýma si může užívat. Ale pokud se vám erotické povídání nelíbí, můžete ho lehko přeskočit. Naštěstí, zase tolik ho v té knize není.

Finále a doslov
Finále se mi líbilo. Konečně všechno skončilo tak, jak mělo, dozvěděli jsme se odpovědi na všechny ty zapeklité otázky a něco z toho, co jsme četli, už konečně začalo dávat smysl. Doslov, tedy něco jako epilog, mi přišel naprosto zbytečný. Samozřejmě, chápu, kniha končila otevřeně a autorka nás potřebovala navnadit na další díl, ale pokud jste se rozhodli, že dál číst už nebudete, nečtěte doslov a konec. Šmitec. Všechno je vyřešené, všechno je pěkné a vás nebude trápit svědomí.

Nová zajímavá série, která se odehrává v cela originálním světě. Sice na začátku budete mít více otázek než odpovědí, ale to se časem změní. Každou ze sester si svým způsobem oblíbíte a budete si přát, aby už konečně vyšel další díl. Kniha určená hlavně pro ženy, které milují magii a bylo jim líto, že skončil seriál Čarodějky.

SHRNUTÍ: 8/10

Četli jste tuto knihu? Zaujala vás? Viděli jste seriál? Jak je porovnáváte? Kterou postavu máte nejradši?

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.