Odkaz blogu žije dál! Více informací zde.

Recenze: Once Upon a Time / 2.série

14. května 2013 v 21:53 | Cleo |  Seriály
A je to tady. Před pár okamžiky jsem dokoukala druhou sérii seriálu Once Upon a Time. Co to znamená? Další epizody budou až na podzim a já pomalu, ale jistě se stávám volnou a budu moct sledovat všechno, na co budu mít chuť! I když miluju seriály, občas se jimi cítím trošku svázána. Ale i tak. Přečtěte si mojí recenzi na poslední sérii Once Upon a Time.

Originální název: Once Upon a Time
Režie a scénář: uvedeno v listu epizod zde
Žánr: pohádka, drama, fantasy, dobrodružný
Rok: 2012-2013
Země: USA
Hrají: Ginnifer Goodwin, Jennifer Morrison, Lana Parrilla, Josh Dallas,... (zobrazit všechny herce)
Série: 2
Počet epizod: 22

Kletba byla zlomena a lidé v malém městečku Storybrooke si konečně vzpomněli, kdo že jsou. Všichni tedy žádají krevní mstu po zlé královně a ta nemá žádný záložní plán. Ale pak to zachrání Rampelník, když se svojí milovanou a znovunalezenou Belle pustí do Storybrooku magii.

A začíná kolotoč nových příběhů, vše samozřejmě dokreslování minulostí ze Začarovaného lesa. Emma s Mary Margaret se ocitají v troskách kouzelné říše, kde potkávají Růženku, prince Phillipa a Coru, zlou Regininu matku, která chce znovu najít svoji dceru. A tak se všichni ocitají kde jinde než v malém městečku v Maine. Ale nejsou tam sami. Co se děje, když tam přijdou i návštěvníci z okolního světa? A když kouzelné bytosti opustí hranice? Navždy zapomenou, kým jsou.

Názor jiných
Hodně lidí mi říkalo, že druhá série jim už nepřijde tak dobrá jako ta první. Já si ale nemyslím, že je to tak úplně pravda. Samozřejmě, každý seriál po čase ztrácí svoje kouzlo, ale v tomto případě mi první polovina série druhé přijde mnohem lepší než sezóna předchozí. Už jenom proto, že tam furt nepobíhá Henry a nesnaží se všechny přesvědčit, že jsou pohádkové postavy.

Kvalitky
Seriál samozřejmě obsahuje několik srdceryvných momentů, stejně jako loni. Příběhy jsou prokládány flashbackem do minulosti, aneb co se stalo před kletbou. V úvodních titulkách opět vidíme nápovědy, o čem bude epizoda. Všechno, jak jsme byli zvyklí.

Owen a ti, kteří přišli zvenčí
V epizodě Welcome to Storybrooke vidíme, co přimělo Reginu adoptovat Henryho. Tahle epizoda se mi obecně líbila nejvíce, dokonce jsem u ní (a jestli mi to někdy řeknete do tváře, budu zapírat, zapírat, zapírat) brečela. Nebo spíše uronila slzu. Nesnáším, když se mi mlží brejle. Blek.

To jsem ale nevěděla, že tahle epizoda bude předskokanem dlouhému utrpení, které nás čeá s týpkem zvaným Owenem, který přišel do Storybrooku kvůli svojí krevní mstě. A nepřišel sám. Přišel s Tamarou, kteří společně chtějí naprosto vymazat magii z povrchu zemského. Epizoda s Augustem a Tamaru, kde nebyl žádný flashback z Kouzelného lesa, ale z Šanghaje či odkud to bylo, byla hrozná, hrozná, hrozná! Nebo spíše, vůbec mě to nenaplnilo.

A já jsem tvůj strýc! Ne, ty jsi můj bratr!
Tak jsem se chvilkami cítila. V polovině druhé série se konečně setkáme s Henryho otcem a také zjistíme pár dalších velice zajímavých rodinných vazeb, které vás podle mě budou alespoň částečně překvapovat. Nakonec si ze všech postav z Oncíku nakreslíme takový pěkný rodinný stromek.

Mozkomoři. To jako seriously?
V první (nebo druhé? - moc mi neslouží paměť) epizodě jsme viděli mozkomora. Dobře, říkali tomu trošku jinak, kdo si má pamatovat jak, ale když jsem to poprvé viděla, nejspíš jsem vypadala dost vtipně. Žere to duše a tak dále. Lítá to, prostě je to mozkomor. Nevěříte? Přesvědčte se!

Finále
Se mi opravdu líbilo - do půlky. Bylo hodně jiné, než jsem čekala, ale nekonec to celkem dopadlo dobře. Regina nezemřela, Bae nezemřel a ještě se vrátil můj oblíbenec (Wren z PLL). Co se mi nelíbí, že Emma a spol. nakonec odjeli do NeverLandu. Taková díra. Dozvěděli jsme se, že Henry je Petr Pan a Belle se vrátila paměť, ale hned na to ji Rumpelník opustil. Už se nemůžu dočkat třetí série!

I když závěr druhé série byl o trošku horší než by musel být, obrátilo to seriál zase trošku jiným směrem. Jinak si to ale zachovalo všechny kvality, které si pamatujete ze série první, pokud jste ji tedy viděli. Rozhodně doporučuji. Pořád lepší než některé nepěkné novinky jiných televizních stanic.

HODNOCENÍ: 7/10

Plakáty u tohoto článku jsou oficiální návrhy, ze kterých lidé hlasovali na oficiálním facebooku Once Upon a Time, který se jim líbí nejvíce. Vybrali poslední, úplně dole v článku, který se dočkal několika změn, než se z něj stal plaká finální (jako je v úvodu článku).
Pokud se vám moje recenze líbila, napište mi to. Máte jiný názor? Nebo naopak stejný? Komentáře jsou otevřené.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Klikni a dozvíš se, kolik lidí kliklo už před tebou