Odkaz blogu žije dál! Více informací zde.

Recenze: Meg Cabot - Mezi láskou a smrtí (Abandon)

25. března 2013 v 20:17 | Cleo |  Čtenářský deník
Dočetla jsem další knihu a vy samozřejmě víte, co to znamená. Moje recenze přichází. A rozhodně se na ní už těšíte, že ano? Dočetla jsem Abandon od Meg Cabot. Klikněte na celý článek a přečtěte si, co si o téhle úžasné knize myslím :) A musím říct... mám pocit, že tahle recenze se mi fakt povedla.

Autor: Meg Cabotová
Originální název: Abandon
Vydáno: Knižní klub, 2012
Překlad: Renata Greplová
Kniha: 272 stran, 134 x 207, hardback

Pierce Olivierová. Už její jméno něco znamená. Její táta je velký bussinessman. A to jméno je známo po celém světě. At už kladně, nebo tím, že nemilosrdně likviduje přírodu a zabíjí živočichy. Ale Pierce taková není. Záleží jí úplně na každém. A právě to se jí má stát osudné. Chce zachránit topícího se ptáka z bazénu, ale bohužel do něj spadne sama, zaplate se do igelitu a... zemře.

A tak se dostane šupem do podsvětí. Tam ale pozná jednoho člověka, kterého potkala velice dávno na hřbitově... a on ji vezme k sobě do "příbytku". A zamiluje se do ní. Ona uteče a chrstne mu do obličeje čas, probudí se z klinické smrti, ale jeho nezbaví. Neustále ji pronásleduje, pomáhá jí, když má nějaký problém a několikrát jí i zachránil život.

A pak se přestěhuje na Ostrov kostí. Údajně její "domov". Bydlí tady bratranec Alex, jeho otec Chris, který se zrovna dostal z vězení a také je tady... on. John. Jak se dozvěděla, že se jmenuje. Je možné, že ji neustále pronásleduje? A koneckonců... celá jeho existence je taková pochybná. Co je zač? A proč Pierce neustále pronásleduje?

Na začátku...
Dobře. Tohle je kniha, která mě naprosto uchvátila. Na začátku máte v hlavě jeden velký zmatek. Kniha je v první polovině retrospektivní, to znamená, že pořád něco nevíte, ale nebojte, za chvíli se to dozvíte. Normálně nemám takovéhle knihy moc ráda, ale u téhle mě to potěšilo, že jsem nevěděla všechno hned. Příjemně mě to nutilo k tomu číst dál a dokreslovalo to celkově atmosféru.

Co se mi líbilo
Je toho mraky a mraky. Začala bych tím, že jsem byla nadšená, že někdo využil řeckou mytologii (moje obsese) do moderního světa a zase ji trochu pozměnil. Dozvídáme se, že je více podsvětí, než jen jedno, a to znamená více "Hádů", ale to není důležité, protože nás zajímá jen jeden John. Přivádí mě to sice na otázku - existují i jiná božstva? Ale to se možná dozvíme v dalším díle. Tam bych se tady ráda dozvěděla, jak se jím John stal. Víme, že normálně to byl člověk, a až pak se stal tím, čím je.

Styl psaní je geniální. Meg Cabot prostě píše neuvěřitelně. Napínavě, že si pořád musíte říkat "oooo anooo čteme dál dál dááál" a celou knihu vás udržuje od Johna dál, proto v epizodě, kdy konečně si dají "první pusinku" vás zaplaví vlna štěstí. A ta kapitola je jedna z mých oblíbených. A v hlavě mi zněla písnička od Carly Rae Jepsen: "This kiss is something I can risk." Nebudu tady popisovat další moje oblíbené kapitoly, protože všechny jsou skutečně báječné, ale tuhle jsem musela zmínit.

Co se mi moc nelíbilo
Je to, že je to triologie a v češtině zatím vyšel jen první díl. Neumíte si představit, jak mě mučí ta myšlenka, že musím čekat! Samo o sobě ke knize nemusím špatného dodávat snad nic. Možná že je až trochu pochmurný děj, samé hřbitovy a tak, ale s tím se musíte smířit, když je to kniha o smrti. Další častá námitka čtenářů je že je to blbost, jenom jedna velká romantika. Ano, to je. Ale mě se to líbí. Je to věc názoru. Tuhle knihu buď milujete, nebo nenávidíte. Nic mezitím prostě není. A to říkám, že svět není černobílý.

Finále
Líbilo se mi, že i když je to trilogie, děj byl celkem uzavřený. Nebo jak já tomu říkám... hlavní hrdinové jsou v bezpečí. Je tu spoustu nedořešeného, ale to můžete předpokládat. Ale nekončí to takhle: "A pak jsem se podívala do očí svému vrahovi." nebo "A pak mě zabili." Tohle já nesnáším. Proto jsem ráda, že to autorka ukončila tak, jak to ukončila.

V reálném životě...
Bych to rozhodně nechtěla zažít. I když je to romantika, moc mi to připomíná smluvený svazek, který mě poslendí noci neustále straší ve snech, i když ten potencionální manžel je neskutečně... úžasnej, cítíte se svázáni. A nemluvím o tom, že Pierce pronásledují fúrie a kvůli tomu musí *SPOILER* na konci zemřít, nebo jak John říká, na neurčito se přestěhovat do podsvětí.

Moje poznámka
Ta se týká Johnových očí. Občas jsem si říkala, že kniha by se měla jmenovat Stalkingování Johnových očí, protože to je samé "v jeho očích byl vidět vztak/něha/strach/nehodící se škrtněte". Tohle autorka omílá pořád dokola. Já vím. Je to romantické. A líbí se mi to. Co jiného tam psát na dokreslení atmosféry, když jinak John neustále drží poker face. No jo. Oko do duše okno a já se s tím musím smířit.

Román a supernaturální příběh, který budete buď milovat, nebo nenávidět. Čtení je to hlavně pro holky, které pokud mají alespoň trošku romantickou duši a milují nedostupné muže, budou milovat. I já jsem se do prvního dílu této trilogie zamilovala a nemůžu se dočkat dalšího dílu.

HODNOCENÍ: 9,5/10

Do komentářů piště svoje názory ohledně recenze, knihy, takovéhleho pojetí řecké mytologie a vlastně mi sem pište jakékoliv vaše názory, budu moc ráda! :)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.